2014 - må bra året

Jag har inte avgett nyårslöften. 
Däremot har jag bestämt att 2014 ska bli början på ett hälsosammare liv. Vilket innebär att må bra. I kropp och sinne. Efter en graviditet och 8 ganska passiva månader är det dags att styra upp. 
Jag känner nu, efter graviditet och med ett litet barn, mer än någonsin att en stark och frisk kropp är ett måste. För att orka med alla äventyr med min favorit. 
Så därför börjar jag med en detox. December har för oss blivit månaden då vi sket i allt vad bra mat heter. 
Känner hur min kropp är förgiftad av all skräpmat. Vi har varit riktigt lata och köpt pizza och hamburgare allt för ofta. 
Så nu är kylen påfylld med massa grönsaker och skåpen är tömda på allt sött. 

Något jag även bestämt mig för, rent av lovat mig, är att läsa en bok i månaden. Jag gillar att läsa men det har inte blivit av alls sedan Freddie föddes. 
Så, en bok i månaden känns som en lagom nivå att starta på! :) 

Och sen så ska jag såklart nysta ut vad det är jag ska bli när jag blir stor. 
När Freddie börjar dagis vill jag helst börja plugga. Så det ska jag också ta itu med under våren. 

Nu när jag skrivit ner det så ser det ut som nyårslöften... men det är mer riktlinjer för kommande året. 

Tänker inte sätta krav på något om träning eller gå ner i vikt. Utan fokus ligger på välmående. Äta så jag mår bra, röra på mig så jag känner mig stark, sund och pigg! 

Så där ja. Nu har jag skrivit ner det och på så vis gjort det verkligt för mig själv. 
Hade helt glömt hur skönt det kan va att skriva ner sina tankar. 

Väl mött 2014! 






Kommentera inlägget nu då!

Kommentera inlägget för tusan!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0