något inspirerad

satt och läste gamla inlägg. alltså jättegamla. från min förra blogg.
och jag kom fram till att den var väldigt välskriven och underhållande. och jag tycker det är trist att jag inte kunde fortsätta skriva så.
men antar att jag utvecklats.
jag är inte riktigt samma nu som jag var när jag skrev som mest där.
då var jag singel och troubled. jobbade på dagarna, drack vin om kvällarna och klubbade varje helg.
kämpade för att få ihop timmar, levde på ris och pasta och grubblade över varför killen från förra helgen inte hörde av sig. stressad över livet och framtiden.
klart att jag hade mer att skriva om då.
mer att få ut.
nu består livet med av frågor än problem och delar det dessutom med min man.
så behovet att skriva av sig för att inte sprängas är ju knappast lika stort.

nu har jag heltidsjobb och okej lön. bor i en bostadsrättslägenhet som vi totalrenoverat. har en fin, dyr cykel från skeppshult och två bilar.
mina största problem nu är vad vi ska äta till middag, eller att Hans har lämnat smutsig disk på köksbänken istället för att stoppa det i diskmaskinen.
jag googlar barnvagnar och funderar på vilken lampa vi ska ha över bordet i vardagsrummet.

tänk vad livet förändras på två år.

men nu är jag lycklig och har ro i kroppen. jag är lugn.
för vad som än händer har jag alltid Hans, mitt livs kärlek och min bästa kompis, min glädje och min trygghet.

och det är ju inte kul att varken skriva eller läsa, om mitt lyckliga samboliv.
så jag tror helt enkelt att min blogg får hitta en inriktning. men vad?
innan hade jag häst, det har jag inte mer.
jag är inte direkt matintresserad, lagar inte mat för att det är kul utan för att jag måste.
mode är inget jag är vass på, även om det är kul att shoppa.
tränar gör jag sporadiskt när jag känner mig tillräckligt motiverad.

hmm...

nä, det är kört för min del.
jag kommer aldrig bli en kändisbloggare.

min blogg får helt enkelt vara, en svennebananblogg.

men förvänta er inte uppdatering varje dag.
en svennebanan kan inte sitta vid datorn och ägna sig åt författning vareviga minut.
vi måste tvätta kläder och sortera sopor. städa ur frysen och laga hål i älsklingens favoritbyxor.

men, vi hörs!



Kommentera inlägget nu då!
Postat av: Lina

Perfekt nattaläsning :) sånna här inlägg vill jag ha mer av!



Ja det e sjukt vad ens liv kan ändras snabbt, här ligger jag o matar barn kvart i fyra på natten lixom, inget jag trodde för mer än tre års sen :) är väääldigt glad över att du har en så fin bror :)

nu e flaskan tom o jag ska sova vidare



p.s. Gustav vill att den där barnvagnen med innehåll kommer snart ;)

2011-09-05 @ 03:59:15
Postat av: Jeanette B

Googlar barnvagnar? Så spännande! Planer på en liten snart? :D

2011-09-06 @ 09:30:05

Kommentera inlägget för tusan!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0